چگونه کلمات پر جستوجو گوگل ترندز را پیدا کنیم؟

  • گوگل ترندز
  • موتور جستجو
  • کلمات کلیدی
  • بازدیدکننده

در این مقاله سعی داریم تا بیشترین کلمات سرچ شده فارسی را پیدا کنیم به این منظور گوگل ترندز را بررسی میکنیم و بطور ساده با گوگل ترندز و کاربرد آن آشنا می شویم.

بیشترین کلمات جستجو شده فارسی را چگونه پیدا کنیم؟

گوگل اولین وب سایت مورد استفاده ایرانی ها از نظر تعداد بازدیدکننده است و در چند سال اخیر بهترین موتور جستجو معرفی شده است و با حدود6/1 میلیارد بازدیدکننده رتبه یک الکسا را به خود اختصاص داده است و در واقع گوگل جز ضروری زندگی روزمره مردم شده است.

با این اوصاف ما می توانیم با درک بهتر و شناخت مخاطبین, افراد بیشتری را جذب سایت و حرفه خود کنیم. برای شروع و ایجاد محتوای یک سایت اولین کار, تحقیق کلمات کلیدی است یعنی کلماتی که توسط کاربران بیشتر جستجو می شوند. برای این منظور می توان ازیکی از امکانات ارائه شده در گوگل به نام گوگل ترندز بهره گرفت.

معرفی گوگل ترندز

گوگل ترندز یک ابزار رایگان است که توسط سایت گوگل درسال  2006 ارایه شده است و بر اساس جستجو کار میکند و امکان مقایسه کلمات سرچ شده را دارا می باشد.

ترند  Trend به معنی روند می باشد که در واقع روند تغییرات را به ما نشان می دهد و امکان مشاهده موضوعات و کلمات کلیدی را در بازه های زمانی مختلف ارایه می دهد. همچنین درمی یابیم که چه کلماتی بیشتر در گوگل سرچ می شود و چه موضوعات و مباحثی برای مردم جذاب تر است و می تواند در انتخاب حوزه کاری به ما کمک کند.

به کمک گوگل ترندز می توانید آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنید و همچنین امکان مقایسه آیتم های مختلف را دارید. شما می توانید برای شروع یک شغل از این مقایسه ها استفاده کنید. مثلا اگر قصد فروش لپ تاپ یا موبایل را دارید وارد گوگل ترندز شده و دو عبارت را از نظر آمار جستجو با هم مقایسه کنید.(عکس نمایشی است.)

گوگل ترندز- موتور جستجو- کلمات کلیدی - بازدیدکننده- پرکاربرد

گوگل ترندز چگونه کار میکند؟

اولین انتخاب که برای شما وجود دارد محل جستجو می باشد که کشور مورد نظر را مشخص میکنید تا جستجو در آن منطقه صورت گیرد. همچنین بازه زمانی را باید مشخص کنید که بطور پیش فرض دوازده ماهه می باشد.

سپس موضوع مورد نظر را خواهید دید که هنر و سرگرمی – کتاب- تجارت و رایانه و الکترونیک جز این دسته بندی ها هستند. نوع جستجو را هم بر اساس تصویر-عکس-خبر یا یوتیوب مشخص نمایید. شما می توانید بطور همزمان پنج عبارت را با هم مقایسه کنید.

با استفاده ازین اطلاعات می توانیم در زمان بهتری کسب وکار خود را راه اندازی کنیم و همچنین بهینه سازی وب سایت خود را با توجه به چه کلماتی انجام دهیم. اگر به اطلاعات دقیق تری نیاز داریم باید از فیلترهایی که گوگل ترندز در اختیارمان قرار داده است استفاده نماییم.

یکی دیگراز امکانات گوگل ترندز این است که داده های مرتبط با جستجو را بر اساس ناحیه تقسیم بندی می کند یعنی می توان فهمید در چه شهرهایی کلمات مورد نظر بیشترین جستجو را داشته اند به این ترتیب می توان  شهرهایی که مخاطب بیشتری برای محصولات ما دارد را تشخیص داد. حال به گزینه Related Queriesمی رسیم این جدول نشان می دهد که افراد چه کلمات مرتبط دیگری را جستجو کرده اند که با کلمات کلیدی ما در ارتباط هستند.

این کلمات مرتبط, یک منبع عالی برای انتخاب موضوع هستند که بر اساس آنها می توانیم محتوای صفحه خود را توسعه دهیم. مساله دیگر تولید محتوای ویدیویی است که باتوجه به محبوبیت یوتیوب می تواند مفید واقع شود.

برای تهیه ویدئو ابتدا باید توضیحات مناسب و مفید داشته باشیم و سپس فیلمبرداری و ادیت را انجام دهیم, همچنین استفاده از تگ های مناسب و انتخاب عنوان می تواند تاثیرگذار باشد. در واقع شما می توانید با بررسی موضوعات و مشاهده نتایج مناسب ترین زمان را برای راه اندازی کسب و کار خود انتخاب کنید.

حال که پیرامون گوگل ترند مطالبی آموختیم بد نیست به پربازدیدترین کلمات سرچ شده نگاهی بیندازیم:

بیشترین کلمات جستجو شده فارسی : کرونا

در روزهای اخیر به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، و اعلام همه گیری جهانی کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی، دغدغه  بسیاری از کشور ها و مردم جهان ترس از شیوع بیشتر این ویروس است. حتی بدون استفاده از نرم افزار های خاص یا ابزارهای تحلیلی می توان حدس زد بحث روز دنیا چیست. دلیل جستجوی بالای کلمه کرونا به منظور جلوگیری از شیوع آن است.

دانشمندان و پزشکان سراسر جهان به دنبال کشف دارو برای درمان و تولید واکسن هستند و مردم نیز در این شرایط به دنبال پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس هستند و برای یادگیری مطالب مفید در اینترنت به جستجو می پردازند. گوگل ترندز نشان می دهد که کلمه کرونا بیشترین جستجو را نه تنها در بین ایرانیان بلکه در بین مردم دیگر کشورها داشته است.

گوگل ترندز- موتور جستجو- کلمات کلیدی - بازدیدکننده- پرکاربرد

همچنین با استفاده از ابزار گوگل ترندز می توان پی برد که کلمات زیر از جمله کلمه های پر جستجو در زبان فارسی بوده اند.

کرونا در ایران  –  کرونا چیست – اخبار و آمار کرونا –  درمان و پیشگیری – واکسن کرونا -علائم ویروس – علایم – عکس – خبر – داروی کرونا– وضعیت – فیلم – ویروس چیست– ویروس در ایران – قم  – علائم چیست – علائم کرونا – سایت کرونا – درباره کرونا

Coronavirus بیشترین کلمات جستجو شده انگلیسی

از کلمه های سرچ شده در این مدت یکی کلمه فارسی ” کرونا ” و سه کلمه انگلیسی Coronavirus و Corona و Virus بیشترین آمار جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده اند و  کلمه انگلیسی Coronavirus جستجوی بسیار بالایی دراین مدت در سراسر جهان داشته است.

این در حالی است که در سال قبل بیشترین آمار سرچ شده در ایران سبد حمایتی کالا – بازار سهام – قیمت ارز – قیمت خودرو- قیمت دلار و اینگونه مطالب بوده است که نشان می دهد قبل از این بیماری بیشترین دغدغه مردم نوسانات ارز و طلا و افزایش قیمت ها بوده است البته هنوز هم در کنار کووید 19 و کرونا – نوسانات ارز – قیمت خودرو و قیمت مسکن پربازدید بوده اند.

در پایان امیدوارم خواندن این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

ما را در تلگرام دنبال کنید

کلمات کلیدی مرتبط : 

  • گوگل ترندز
  • موتور جستجو
  • کلمات کلیدی
  • بازدیدکننده